Dance and turn it all around

Hej på er! Har ni ett bra jullov? Jag har haft en bra helg i alla fall. I lördags så gick jag med mamma till ridbanan och hjälpte henne där. Vickan kom förbi och hjälpte till också så det gick jättebra för mamma. Sen gick vi hem igen och då fräschade jag upp mig och tog det lugnt en stund innan jag åkte in till stan för att handla lite mat inför kvällen. Fixade till maten och sen kom Tilda, Amanda, Erica och Linnea över. Vi åt tacos, pratade en massa och hade det roligt. Jag skulle skjutsa in dem till stan sedan men det slutade med att Linnea skjutsade in oss och det blev en spontanutgång (för mig i alla fall). Fick även träffa Py! Hade en trevlig kväll med fina vänner, träffade en ny vän och hittade även en gammal klasskompis. Sen gick jag och Erica hem till henne, käkade lite nattkäk och sen var det dags att sova.
Vaknade vid tolv på söndagen. Klev upp och blev hämtad strax efter det. Sen skulle mamma till ridbanan igen så jag bestämde mig för att rida barbacka på Coroja. Följde med mamma och träffade Vickan igen och en till tjej. Mamma tränade ett tag och det gick superfint! Sen blev det rida hem. Borstade hästarna och mockade innan vi tog bilen tillbaka till ridbanan för att hjälpa Vickan när hon skulle rida på sin unghäst Coffee. Det är sjukt hur stort det fölet har blivit, riktigt långa ben haha. Åkte hem igen och dushade, sen fixade vi till oss lite lätt innan vi åkte iväg till Lina. Spenderade kvällen där med god mat, efterrätt och film. En mysig kväll!
Idag så sov jag ett tag innan det blev dags att gå upp. Käkade frukost och satt med datorn ett tag medan jag fixade mig. Vid halv två så tog jag bilen in till stan och mötte Joy. Hon följde med mig runt ett tag när jag gick på jakt för lite småsaker till morgondagen. Fick även lite pengar i julklapp av mormor så bestämde mig för att köpa in lite julklappar till mig själv! Köpte ett nagellack till morgondagen, en parfym och lotion som doftar vanilj och tillsist en svart ryggsäck. Det tar så mycket på min axel att ta datorn i datorväskan eller i en tygpåse så tyckte att jag behövde en fin ryggsäck! Efter det så följde jag med Joy hem till henne. Blev bjuden på en kopp te och myste i vardagsrummet med några trevliga människor. På hemvägen så köpte jag med mig thaimat hem, MUMS! Så har käkat med pappa och nu ska jag titta på något avsnitt av Dr Who. Taggar inför imorgon!

Kommentera inlägget här :