Do what I do. Hold tight and pretend it’s a plan!

Tillbaka på ruta ett igen haha! Oj oj, jag är glad just nu eller ja, kanske lite sur. Jag hade fått för mig totalt att jag skulle börja 10.15 imorgon. Tur att man har en snäll vän som säger till att vi skulle börja 8.15 istället! Så det blir väl att krypa ned i sängen snart så jag får sova. Men men, vad har hänt de senaste dagarna? Tja rätt mycket om man jämför de två senaste helgerna. Jag har blivit godkänd på alla tentor i den första kursen i skolan, vilket gör mig himla lycklig. På de två senaste tentorna så har jag fått D och C. Känner en stolthet över mig själv och över att det äntligen börjar gå framåt igen för min del. På onsdagen fick jag veta det ena resultatet och jag var överlycklig. Gick runt på stan ett tag med bästa Amanda och vi båda nästan studsade fram för att vi var så glada! En härlig känsla! 
I torsdags hade vi ingen skola schemalagd, så Bea kom över till mig för att skriva på vår uppsats. Innan vi började skriva åt vi dock en mumsig lunch, sushi. Åh så himla gott det var! Sen skrev vi klart det vi skulle och spenderade resten av kvällen med att baka, skratta och kolla på film. En trevlig dag/kväll!
På fredagen så vaknade jag och kände mig någorlunda pigg. Gick iväg till skolan och träffade lite vänner. Hade en lektion/seminarium om ett räkneprogram som vi skulle kunna lite om och sedan var det dags för lunch. Åt med Bea och Linnea innan vi satte oss i biblioteket för att plugga. Satt där ett tag innan vi blev "utslängda" eftersom biblioteket stängde. Då satte vi oss i ett rum och pluggade lite till. Efter det blev det snabbt att byta om och möta en annan Amanda utanför skolan. Tillsammans gick vi bort till sporthallen för att kolla på en basketmatch. Det var något av det roligaste jag gjort på länge! Skrek, hejade och slog på en trumma. Efter matchen så drog vi till donken för att käka och efter det åkte vi hem till Bea och kollade på film. 
I lördags så tog jag det lugnt majoriteten av dagen. Sprang ned till affären en snabbis för att köpa lite mat och snacks inför kvällen. En av mina favoritserier hade 50 års jubileum så det blev kolla på Doctor Who - day of the doctor. Det var ett underbart avsnitt med leenden och tårar (även lite funderingar). Efter det så kollade jag på lite film innan jag kröp ned i sängen. 
Igår gjorde jag inte mycket alls. Jag tog det lugnt, pratade lite med mamma i telefonen och kollade på film. Försökte även plugga lite men det går sådär just nu. Idag så kom Bea över en stund också. Skulle skriva lite på vår uppsats igen men det blev inte så mycket. Vi skrev klart en del och sen får vi se hur feedbacken från inlämning nummer ett ser ut. Aja, nu ska jag gå och borsta tänderna och sen hoppa ned i sängen. Upp tidigt imorgon som sagt. Hoppas ni har haft ett par bra dagar!

Kommentera inlägget här :