I can feel their eyes watching me

Hejsan svejsan i lingonskogen! Tänkte skriva lite om mina senaste dagar. Lina kom ju som sagt upp förra lördagen, mötte henne på station och vi drog hem till mig. Vi lämnade av hennes väskor och pratade lite innan vi tog bussen ned till stan. Där käkade vi god mat och hade en trevlig stund innan vi åkte hemåt igen. Passade på att springa in på affären också för att införskaffa lite frukost och lite gott till kvällen som spenderades vid tvn med filmer. På söndagen sov vi ut lite och käkade frukost. Fixade till oss och sen tog vi bussen ut till Birsta. Där gick vi runt några timmar i jakten på julklappar. Det känns som om jag inte har någon alls att köpa julklappar till.. Det är typ bara familjen.. Men ja, det blir nog bra ändå. Vid 15 tiden så blev vi hungriga och käkade då julbord på IKEA, vilket var mumsigt. När vi var mätta och belåtna gick vi runt lite på affären innan det blev ta bussen tillbaka hem. 
I måndags drog vi oss ned på stan för att titta på lite mer julklappar. Hittade bra saker och skämde även bort mig själv lite med en nyårs-outfit och lite andra saker. Det var väldigt kallt ute så vi banade väg mot ett mysigt café för att återuppta värmen. Men ack, såklart! På vägen dit lyckades jag väl hitta den enda isfläcken på gatan och jag gjorde min första vurpa i år. Slog i mitt vänstra knä så nu är ju mina ben "lyckliga" (har ju haft problem med mitt högra knä ett tag). Fikade i alla fall och hade det mysigt innan vi tog oss hemåt.
På tisdagen så var det hemfärd för Lina. Vi käkade frukost och tog det lugnt innan vi åkte ned till station. Jag spenderade de två följande dagarna med att skriva på uppsatsen med Bea och även spela lite tv-spel! Är så lycklig, hade äntligen råd med ett nytt playstation så nu kan jag spela igen! 
Det är väl det jag har gjort den senaste veckan. Idag var det den första föreläsningen på länge också. Den var om stalkning (ja det är den svenska stavningen) och var väldigt intressant och lärorik. Ikväll vankas det krim-sittning (alla kriminologi-studenter) med tema: mordnatt råder. Det är något paket från http://www.svenskamordgator.se/se/ så det kommer nog bli en väldigt underhållande kväll! Så det blir passa på att vila nu för att sedan tagga om till ikväll. Gör väl lite uppdateringar på twitter och instagram under kvällen.

Kommentera inlägget här :