8 am time to start over again

Just nu är jag tillbaka i min egna lägenhet igen. Skolan börjar och det är dags att ta tag i plugget. Har haft en underbar tid hemma och har, tyvärr, inte pluggat så mycket som jag hade tänkt.. Men men.. Har haft det trevligt med vänner och familj. Mitt nyår spenderades hemma hos ett par vänner till familjen. Vi käkade god mat, körde julklappsspelet, spelade Cluedo och kollade på fyrverkerier. Det var en himla rolig kväll!
Sista dagen innan hemfärd spenderade jag med att packa och umgås lite med mami och papi. På kvällen sedan åkte jag in till stan för att träffa Camilla. Åkte och köpte mat och sedan satte vi oss framför en film innan vi kollade på två avsnitt av Doctor Who. Åkte hem sedan för att packa ned det sista och sedan kolla på det första avsnittet av Sherlock säsong 3. Äntligen är det tillbaka igen! Har väntat så länge på att det skulle börja igen. Avsnittet var grymt, som vanligt. Började gråta efter cirka femton minuter för det var så fint. Åh vad fånig jag är.
Den andra januari satte jag mig på tåget påbäg mot Sundsvall igen. Men dagen som skulle komma visade sig vara väldigt stressande. Först fick jag inte min mobilbiljett till själva resan. Sedan gick det bra på tåget fram tills Kallhäll. Då visade det sig att det hade hänt en påkörning lite längre fram och att det inte gick att åka den vägen längre. Så fick slänga mig över på ett pendeltåg och sen ta tunnelbanan sista biten. Som tur är så la de tåget från Stockholm till Sundsvall senare så att alla hann med. Phew.. Dagen var väldigt stressad och de som känner mig väl vet att jag verkligen inte fungerar under stress. Var nära att jag satte mig ned i ett hörn för att bryta ihop bara för att jag inte hade fått mina biljetter.. Jag klarar verkligen inte av stressen. 
Men men, jag är framme i alla fall. Hade ett seminarium på fredagen och sen under helgen har jag tagit det rätt lugnt. Allt för att varva ned från min stressade dag. Under lördagen så kunde jag knappt röra mig för att hela min kropp värkte. Som sagt, jag klarar inte av stress. Annars så har jag inte gjort så mycket. Hoppas att alla har haft en härlig tid med familj och vänner. Det har i alla fall jag och imorgon är det dags för skola igen.

Kommentera inlägget här :