The funny thing is, all I ever wanted I already had

Hej på er, som vanligt så var det ett tag sedan som jag skrev. Som jag nämnde i det senaste inlägget så har det varit lite svårt psykiskt för mig ett tag. Mycket tankar som flyger runt uppe i mitt huvud. Det är mycket bättre nu men det finns fortfarande stunder som är jobbiga, stunder där fina minnen dyker upp på min näthinna. Men ja, det finns inte så mycket som jag faktiskt kan göra åt det. Jag försöker bara uppskatta det liv som jag har och alla människor i det. 
Så när jag skriver det här sitter jag faktiskt hemma hos mamma och pappa. Förra veckan har spenderats med en massa plugg och föreläsningar, har ju snart tenta hehe, in med en massa information om psykologi! Den 12 februari hade jag en föreläsning innan jag tog tåget hemåt till föräldrarna. Spenderade en fjärdedel av dagen på tåget, försökte plugga så gott det gick men det är svårt när man inte har tillgång till internet för att kunna göra bra översättningar. Kurslitteraturen är ju på engelska och ibland är det svårt att komma på ett bra svenskt ord som passar. 
Blev hämtad av pappa i alla fall och vi åkte hem. Åt lite kvällsmat och sen blev det sova. Den 13e var det ju min födelsedag, 20 år. Nu får jag säga hejdå till tonårslivet haha. Tog mig knappt ur sängen eftersom jag hade en hemsk träningsvärk efter tisdagsträningen. Kom upp tillslut och käkade frukost. Spenderade dagen med att plugga och ta det lugnt. Sedan blev det göra en kladdkaka och fixa till en smörgåstårta. På kvällen fick vi besök av vänner och hade det väldigt trevligt! 
Typ det jag har gjort här hemma, pluggat och haft det bra. I lördags kom Erica, Tilda och Lina över för att käka gott. Hade det väldigt roligt med melodifestivalen, mat, spel och en massa skrattande. Har saknat mina vänner. Nu ska jag återgå till mitt pluggande så jag kan bli godkänd på tentan på torsdag, håll tummarna för mig!
Tre bilder från dessa dagar. Har fått en ny telefon, två tröjor, en filt, en ljuslykta, en glassmaskin, en receptbok, en mixer, en fin sjal och en följare på twitter (en av mina förebilder).

Kommentera inlägget här :