The most wonderful time of the year

Minns inte riktigt vad jag gjorde i måndags. Fixade väl inför julen och lite så. Pyntade granen och la in julklapparna. På kvällen så blev fick vi besök av min morbror och vi kollade på uppesittarkvällen. Jag och mamma spelade bingo och för första gången så vann vi faktiskt något. Mamma vann en nyårslott och jag vann 100 kronor. Inte de största vinsterna men det var i alla fall något haha! Mös även med min lilla tosse.
Igår blev det börja förbereda inför kvällen då mormor, min låtsasmorfar och min moster skulle komma. Så vi fixade lite grejer, bland annat så gjorde jag och mamma vegetariska "köttbullar" eftersom min moster är vegeterian. Så fixade ihop det och tog sedan bilen bort till Linnea. Har inte kört en bil på fyra måndader så det var lite roligt att sätta sig bakom ratten igen. Kom fram till Linnea och blev attackerad av kramar och tårar. Åh vad jag har saknat min skyddsängel! Var kvar ett tag och pratade med familjen och hade det trevligt. 
Fick ett sms om att våra gäster hade kommit så då blev det ta och åka hem. Fick hälsa på mormor och sen min fina moster som jag inte träffat på cirka ett och ett halvt år. Ställde oss och fixade det sista för maten innan det blev kolla på Kalle Anka. Efter det så var det äntligen dags för maten! Hade det trevligt och åt en massa god mat innan det blev att sätta sig tillrätta i vardagsrummet. Vilade ett tag och kollade på Americas Funniest Home Videos och sen blev det öppna julklappar. Fick ett par mysiga tofflor, lite pengar, en elvisp, en eltandborste (mamma tyckte att jag skulle ha en) och sen en jättefin tavla med lite bilder på Coroja. 
Resten av kvällen var mycket trevlig. Idag vaknade jag av mig själv. Skulle kolla vad klockan var och märkte då att min mobil var död... Förstod inte varför eftersom den hade legat och laddat över natten. Gick ned till de andra och fick inte igång mobilen alls, inte ens med laddaren i.. Fick lite panik över att den inte fungerade och försökte ta pappas gamla iPhone 3 men den var låst så mitt sim fungerade inte. Försökte med mammas mobil men då hade jag ingen täckning och den tredje mobilen som vi testade fungerade inte alls... Kaos.. Kan ju lägga till att min mobil var kokhet, ungefär som om batteriet kokade. Så pappa la in den i kylskåpet ett tag. Käkade frukost och testade även på morbrors elcyckel. Åh gud vad underbart det skulle vara att ha en sådan och slippa uppförsbacken hem från skolan.. Vill verkligen ha en! 
Efter det så tog jag fram mobilen igen och lät den ligga framme. Testade att starta den och den fungerade!! Woho, behöver alltså inte köpa en ny mobil på ett tag till. Så nu fungerar den fint igen, fattar inte riktigt vad som har hänt under natten dock.. Aja, tog det lugnt med familjen innan det blev dags för lunch. Käkade massa gött igen och hade det fint. Sen packade mormor och resten ihop och åkte hem till sig. Nu här på kvällen så har jag myst med mami och papi. Ätit godis, druckit vin, ätit glöhöpper med skinka och senap på och druckit en kopp te. Just nu är livet gött. Så får vi se vad som ska hittas på resten av veckan.

Kommentera inlägget här :