I was cruising for some loving

Hej på er. Nu är jag tillbaka igen! Har haft några trevliga dagar. I fredags kunde jag sova ut eftersom jag inte hade någon föreläsning eller något seminarium. Så vaknade runt 12 och drog mig lite i sängen, käkade lite och så innan jag fixade till mig och mötte upp Marika. Tillsammans gick vi till sporthallen där vi också mötte upp Johannes. Fixade lite och sen var det dags för basketmatch. Det var lite annorlunda den här gången eftersom vi hade hjälp av Granloholms Ultas. Blev lite mer hejande och matchen var riktigt bra. Dragons mötte ett lag från Borås som hade varit oslagbara i 22 matcher.. Det var en tajt match men i slutet lyckades vi ta ledningen och vinna! Efter det drog jag och Marika till donken tillsammans med Bea, Cris och Peter. Åt gott och hade det roligt. 
Väl hemma så blev det krypa ned i sängen och kolla på serier. Halv nio på lördagen så gjorde jag en spontan resa och tog tåget till mormor. Blev upphämtad, handlade lite och åkte sen hem till henne. Tog en fika och pratade om en massa som händer uppe i Sundsvall (som Krav Magan). Hade det trevligt och åt sedan en lätt lunch. Spenderade resten av dagen med att prata och även prova kläder. Har en kärlek till midjekjolar och kläder från 40-50 talet. Lyckades hitta en midjekjol, två långkjolar och ett linne som jag fick ta med mig hem. Bästa mormor. På kvällen blev det äta väldigt god mat, lite vin och mys framför tvn. 
Söndagen spenderades med mormor. Har nog mest pratat den här helgen och löst korsord. Tog tåget tillbaka till Sundsvall på kvällen med Jossan. I måndags så hade vi ett diskussionsseminarium och satt i skolan med några vänner. Handlade lite mat på vägen hem och även en råsaftcentrifug så nu kan jag göra egen juice! Idag har det inte varit någon skola så då har jag mest tagit det lugnt. Tror tyvärr att jag börjar bli sjuk, vilket suger.. På kvällen blev det gå med Jossan och Marika till träningen. Hade den första riktiga träningen idag och det var riktigt jobbigt den första halvtimmen men sedan blev det lättare. En riktigt rolig träning och vi fick lära oss mer om grundstegen och även träna lite slag. Tyvärr är jag den typen som får blåmärken lätt.. Mina knän börjar bli blåa, min bröstkorg, min arm och även mina knogar har blåmärken haha. Har haft några riktigt bra dagar och får även inte glömma att jag klarade tentan om riskbedömning, helt otroligt. Var väldigt säker på att jag skulle få göra en omtenta men jag lyckades på något vis. Så just nu känns livet väldigt bra, skolan är underbar, jag har träningen och vännerna. Det enda som saknas är lite sällskap av en fin pojke. Men ja, det kommer när det kommer. NU ska jag ta mig en kopp varm choklad och sen sova. Godnatt på er!

Kommentera inlägget här :