Can you tell from the look in her eyes?

Ännu en helg och ännu en tenta förbi. Gårdagen var väldigt stressande men den var också bra. Jag vaknade av att klockan ringde men ignorerade den såklart, precis som jag gör varje morgon. Dock tyckte tydligen min kropp att jag inte skulle vakna igen eftersom jag stängde av de andra larmen i sömnen. Detta resulterade i att jag vaknade 07.55 och tentan som jag skulle skriva började 08.00.... Jag fick världens panik och flög upp ur sängen, slängde på mig kläder och fräschade upp mig snabbt som tusan. Sedan halvt sprang jag till skolan. Det är dagar som den här som jag önskar att jag bodde närmare skolan än två kilometer..
Efter en rekordtid på 15 minuter så kom jag fram till skolan och kunde pusta ut en liten stund. 08.30 är det alltid ett insläpp för sen ankomst och de som missat att anmäla sig till tentan, TACK OCH LOV. Hann till det och kunde sätta mig och skriva tentan, phew! Efteråt kändes det rätt bra, kan ju hålla tummarna om ett godkänt i alla fall. Dock är det nästan den enda känslan som jag minns från provet, annars är det blackout. Antar att stressandet, ingen frukost och så vidare har med det att göra. 
Men men, chillade ett tag i skolan och käkade min frukost där. Sen satt jag och pratade med lite klasskompisar innan jag följde med Rebecca och Amanda ut till Birsta för lite julhandling. Gick runt i affärer och införskaffade mig lite saker som behövdes. Bland annat en filt som jag letat efter i hundra år och någon grytlapp. Svängde också förbi elgiganten för att köpa en HDMI-kabel. Den som jag hade innan verkade inte fungera och jag har planer att köpa ett playstation 3 (vilket kräver en HDMI-sladd). Väl hemma så blev det testa sladden och den fungerade! Woho, så jag behöver inte ens spara ihop pengar till en ny tv. Glad för att nu kan jag köpa mig min egna julklapp. 
Idag så har jag inte gjort så mycket. Ska diska och städa lite i lägenheten och sen bara ta det lugnt. Försöker hitta någon bra film eller serie som jag inte har sett men det är svårt.. Sen kan jag lägga till att mitt knä har fått något knäpp, igen! Seriöst, jag orkar inte med mig själv. Det är alltid något som är fel haha.. Vaknade till inatt med världens smärta, nästan som det värsta sendraget man kan ha, koncentrerat i knät. Det är inte skönt kan jag säga! Så ja, jag får väl försöka förstå varför det håller på såhär nu. Senast var det på grund av att jag blev fälld med en kabel av byggarbetare.. Kanske min språngmarsch till skolan väckte några ömma muskler. Men men, nu ska jag i alla fall diska lite och sen värma på lite spaghetti med köttfärssås. Hoppas ni andra har en bra helg!
Världens gosigaste filt!!

Kommentarer :

#1: Elisa

åååh min underbara hannaa, jag saknar dig! Jag vill ompalompa, slänga ihop konstiga saker i köket och äta, kolla film och lurvaa!!! kom hem njueee! blåsfisk bli ledsen... :( <3

Svar: aaaw saknar dig massor min blåsfisk!! jag kommer hem snart!!<3
Hannie

skriven

Kommentera inlägget här :