It's times like these you get what's important

Idag har varit en bra dag faktiskt. Lite tankfull dock. Idag blev det kliva upp och hoppa in i duschen innan jag gjorde frukost. Åt mackor och en kopp te, mums. Sen fixade jag till mig och drog mig bort till skolan. Där hade vi en föreläsning och påbörjade momentet om rättspsykiatrin. Det är och kommer att vara ett intressant ämne att läsa om men det kommer vara läskigt också. Just det här ämnet står mig lite närmare än andra saker. Allt prat om symptomer, psykiska sjukdomar, allmänpsykiatrin osv. Det var inte längesedan jag var en av de som fick psykiatrisk vård. Jag var ju aldrig inlåst eller så, men ämnet känns ju fortfarande. När läraren står framme och pratar och allt man tänker är att jag har varit där, jag är egentligen där. Jag ska ju egentligen fortfarande gå till allmänpsykiatrin på medicinkollar och så. Men har inte ringt till Köping än för att se om de kan "remissa" mig över hit till Sundsvall nu. Så ja, det här ämnet står mig lite närmare om hjärtat (som ni nu får veta) och det gör mig lite rädd för flashbacks. Men jag överlever nog, jag har ju gjort det hittills under dessa år. 
Efter skolan så gick jag hem. Fick lite skjuts av Linna och sen sällskap av henne och Jonte hem. Alltid trevligt med sällskap, det gör inte vägen lika tråkig. Väl hemma så blev det äta lite lätt och sen sitta vid datorn en stund. Försökte öppna boken och plugga men det gick inte så bra. Tillslut fräschade jag upp mig lite och tog bussen till stan för att gå runt lite. Tänkte köpa en hatt som jag har kollat på men det blev inget. Träffade på en vän jag inte har sett på evigheter! Snackade lite innan vi gick och köpte kebab. Käkade, pratade ännu mer och skrattade. Det var skönt att få träffa någon "hemifrån" så att säga. Det kändes faktiskt som om man var hemma, om än bara för en liten stund. Hade en trevlig stund i alla fall innan vi sa hejdå och jag åkte hem. Satte mig vid datorn, läste lite i boken och har sen chillat. Imorgon är det dags för en ny föreläsning och på onsdag är det studiebesök på rättspsykiatrin. Vilket kommer att bli intressant! Hoppas att ni har haft en bra dag, precis som jag.

Kommentera inlägget här :