You wanna hear about the deal I'm making?

Hej på er, hoppas att ni alla mår bra. Jag mår äntligen bättre efter att ha fått ta igen lite sömn som jag missat den senaste veckan. Mitt psyke börjar äntligen återställa sig. Min fredag spenderades med att ta det lugnt och bara vara. Åt chips, kollade på serier och mös. Gårdagen var mycket roligare. Började dagen med att gå över till Bea och Chris lägenhet för att ta hand om deras katt (båda var borta). Var där en liten stund och lekte med katten innan jag gick hem. Käkade lunch och somnade en stund innan jag var tvungen att städa lägenheten. Diskade och grejade lite innan Marika kom över. Vi, eller rättare sagt jag, lagade mat - spaghetti med köttfärssås. Det var lite roligt att lyssna på Marika när jag kryddade maten haha. "Det ser ut som om du ska stoppa ned hela ansiktet i maten." 
När maten var klar satte vi oss tillrätta i vardagsrummet för att käka och kolla på melodifestivalen. Jag är inte direkt förtjust i melodifestivalen längre. Det har tappat stinget och det är inte längre några bra låtar. Den enda klassikern som jag gillade var faktist Alcazar, men det sitter väl kvar lite sedan barndomen. Något jag inte fattade var hur många som gillade "Busy doing nothing".. Musiken i sig var bra men gillade varken sångaren eller texten. Kanske det bara är jag som överanalyserar allt, men vissa människors utstrålning ger mig bara vissa vibbar. Det låter som om jag är fördomsfull, förnekar det inte heller för jag är som sagt bara mänsklig. Sedan själva texten: "don't wanna work, I wanna make money while I sleep". Tja vad säger det om vårat samhälle? Eller så är det bara jag som överanalyserar allt som vanligt haha. 
Hade en trevlig kväll med Marika i alla fall innan hon tog sig hemåt. Idag har jag tagit det lugnt, kollat på serier och beställt biljetten hem. Ska bli skönt att få träffa familjen igen. Har saknat dem alldeles för mycket under de senaste veckorna, nästan mer än när jag flyttade hemifrån. Imorgon blir det lite diskussioner i skolan och på tisdag är det en föreläsning. Sen får vi väl se vad som händer.
Jag vill ha sommar NU!

Kommentera inlägget här :