Maybe we, why don't we

sit right here for half an hour, we will speak of what a waste I am and how we missed your beat again. 
 
Hejsan på er allihopa! Kan ni gissa vart jag befinner mig just nu? Jag sitter i mitt gamla barndomsrum, efter fyra månader är jag äntligen hemma igen. Jag kan säga att det kändes väldigt konstigt att komma tillbaka. Just nu känns det som om jag bara har drömt universitetslivet och att jag precis har vaknat upp. Det ska bli skönt med lite "jullov" som egentligen inte existerar när man pluggar på universitet. Jag har med mig fyra böcker som jag ska läsa igenom (ska väl lägga till också att de är på engelska) och lite instuderingsfrågor. Den senaste veckan så har jag mest diskat, pluggat, skrivit en opponering och förebrett mig inför ett examinationsseminarium.
Förresten, minns ni förra tentan jag skrev? (När jag vaknade fem minuter innan tentan började och sprang för att hinna i tid till det sena insläppet). Fick tillbaka resultatet här om dagen, skrollade ned hemsidan sakta sakta för att hoppas att det stod ett E där som visade att jag fick ett godkänt. Haha tji fick jag och chocken som uppstod när det stod ett D!  Jag fattar ingenting, eftersom att jag var så stressad som jag var så trodde jag faktiskt inte att jag kunde få något annat än E eller F. Helt otroligt, något måste ju ha satt sig i mitt huvud. Så skönt att äntligen börja komma in i tänkandet, nu kanske jag kan få lite andra betyg än bara E. 
Men igår i alla fall så fick jag skjuts av snälla Bea till stationen. Tog tåget därifrån till Stockholm och bytte där innan jag fortsatte min resa. Spenderade cirka sex timmar på ett tåg och väl framme så hämtade pappa upp mig. Åkte hem och tog det lugnt ett tag innan mamma kom också. Vi gick ut och tog in hästarna och fixade lite i stallet. Fick ju träffa min underbara häst igen och tror ni inte att jag började storböla.. Usch vad jag har saknat min fina häst, det är sjukt! Satt i boxen hos henne en stund innan det var dags att gå in. Spenderade resten av kvällen med att lägga ned cirka tjugo kilo köttfärs i mindre påsar.. Mamma och pappa hade köpt 1/4 ko så nu har vi sjukt mycket kött i frysen. Idag har det inte blivit så mycket, jag har spenderat största tiden med att plugga. Nu snart blir det revbensspjäll och sen ska jag hoppa in i duschen innan jag svänger förbi Erica för en myskväll!
 Ni får en fin bild på mig och Cojjan från i sommras!

Kommentera inlägget här :