All that you need is the music to take you

Nej men titta ett inlägg! Helt otroligt! Kan väl säga såhär att jag har haft fullt upp med pluggandet som vanligt. Har tänkt flera gånger att men nu har jag tid att skriva lite på bloggen, men jag lyckas alltid glömma bort det och hitta något annat att göra. Den mesta tiden går i alla fall åt till att plugga. Har nu gjort klart den första kursen och börjat på den andra. Förra fredagen så skrev jag en tenta om vetenskapsteori och kvalitativa metoder. Nu i fredags så gjorde jag en omtenta på rättspsykiatrin. Båda tentorna kändes bra och jag håller tummarna att det gick bra också! 
Annars vad har jag gjort med mitt liv? Plugg såklart, men sen har jag spenderat tiden med att göra hemmagjorda köttbullar och kollat på filmer/serier på netflix. Jag har kollat på alldeles för många gamla disneyfilmer och serier och bara funderat och tänkt en massa. Det är den andra anledningen till varför det inte har blivit så mycket skrivande. De senaste två veckorna så har jag känt stressen över plugg inför tentor och andra saker i skolan. Stressen blandat med sömnbrist och huvudvärk gjorde att jag fick flashbacks. Jag började bli lite orolig över att jag "gå in i väggen" igen, om man kan kalla det så. Att jag skulle hamna i det där dåliga stället i min hjärna. Det är något jag har varit (lite fortfarande) rädd för.. 
Förhoppningsvis så får jag en push nu så att det känns lättare med skolan. Det känns faktiskt som om jag börjar komma in i det. Blev godkänd på min första tenta så nu håller jag bara tummarna för de andra som jag har skrivit. Känner också att det är väldigt skönt att skriva av sig här. Jag måste bli bättre på att blogga och då inte bara för att skriva något så mina läsare har något att kolla på, utan för min egen skull. Det är så skönt att bara skriva om random saker som händer i livet, att låta fingrarna flyga över tangentbordet är en härlig känsla. När jag väl börjar så känns det inte som om jag kan sluta. Men men, nu ska jag väl hoppa in i duschen och sen kolla på något avsnitt av Digimon. Barndomsminnen! Ni får en massa bilder från instagram från de senaste dagarna.

Kommentera inlägget här :