Se inte ned på människor för du vet aldrig vad de går igenom

Nu tänker jag säga mina åsikter igen.
För er som tycker att det är fel och äckligt att skära sig. Det är det inte. Ta det från någon som vet och har gjort det. Det är ett sätt att få kontroll över ångesten och ta bort smärtan innifrån. Du orksakar en smärta någon annanstans och då koncetrerar du dig på det området istället. Då sjunker ångesten. 
Det är den enkla vägen ut. Nu efter cirka fem år har jag lärt mig att inte ta den enkla vägen. Jag har fått mycket hjälp av vänner också. Jag har även fått höra från vänners föräldrar och andra att de inte förstår sig på varför man gör något sådant och visst. Jag kan inte be att alla ska förstå. Men folk som säger att det är äckligt, smutsigt. Eller att: nej hon gör det bara för uppmärksamhet.. ?

Fattar ni ens hur det känns för oss som gör det här eller har gjort det? Det har/är vårt sätt att överleva genom den här sjuka världen!



02. How it hurts when people think you do it for attention.
(liknande bild men den kunde inte visas)









http://confessionsofaselfhater.tumblr.com/

Kommentera inlägget här :