All you needed was time but now time will destroy us

Tjolahopp! Sitter just nu uppe hos mormor i sängen och chillar. Väntar på mormor så vi kan åka in till stan för att handla lite grann. Min låtsas morfar fyllde år i veckan så igår åkte vi upp hit för att fira lite. Gick i skolan först och chillade med vännerna. Gick sen och käkade lunch. Kan ju inte klaga på maten där inte! Rostade potatisklyftor med fläskfilémedaljong och bearnaisesås, mums säger jag bara! Drog tillbaka till skolan och hade svenska. Vi håller på med propaganda och tal. Så vi satt och testade olika sätt att läsa en hejarramsa. Riktigt roligt, typ satt och skrek i klassrummet haha. Fick ett sms från Beatrice som undrade vad sjutton vi höll på med hahaha. Sen hade man religion och vi kollade på film om judendomen. Typ hur det är att vara jude idag i Manchester. Svarade även på lite frågor under filmen. Sen hade vi naturkunskap, som jag börjar gilla rätt mycket nu (herregud vad har det tagit åt mig??). Pratade om beteendeekologi, typ prägling och instinkter och sådant. Det var riktigt intressant. Per, vår lärare, berättade om ett experiment som de hade gjort på fåglar. Kan de flyga för att de sett mamman göra det (prägling) eller kan de flyga även fast de aldrig sett någon annan göra det (instinkt)? Testet var att ha några fåglar i ett bo med en mamma som vanligt, sen födde de upp några fåglar i rör så de inte kunde röra på vingarna. När det var dags sen så puttade mamman ut ungarna ur boet, de flög. De tog fåglarna i rören och puttade ut dom, de flög! Alltså är flygandet en instinkt. Väldigt intressant att lära sig om sånt här. Det har ju med beteende att göra vilket jag älskar. 
Åkte hem i alla fall efter det. Packade lite och sen åkte igen. Stannade till i västerås på donken och beställde en sweet chili mcwrap med extra mcfeastsås. Fick en sweet chili utan sallad och ingen extra sås haha. Duktiga de är.. Men satt i bilen så orkade inte vända tillbaka. Åkte förbi sala och sen satt jag med musiken i öronen tills vi kom fram. Fick cider, te och lite kakor. Satt uppe och pratade en stund och sen blev det sova. Så idag nu ska vi åka och handla. Jag håller på att göra päronpaj som vi sak äta senare. Kommer bli gött! Sitter just nu i sängen som jag älskar. Den går att höja och sänka så man sitter perfekt. Kan inte säga att jag klagar! 

Kommentera inlägget här :