Totalt ignorerad och malplacerad

Hej på er, nu har det gått några dagar igen. Den här gången får jag nog faktiskt skylla på att jag har haft saker att göra! I torsdags blev det gå upp och käka frukost. Sen under dagen så gjorde vi inte så mycket ändå. Firade mormor lite med några grannar. Fick älgstek med potatiskroketter och två olika såser (en som jag hade gjort). Det var riktigt smarrigt, till efterrätt sen så blev det lite glass. Fikade även lite tidigare på dagen med tårta och kakor. Sen var det tyvärr dags att packa ihop alla saker och slänga in dem i bilen. Sa hejdå till mormor, Anders och min morbror innan det blev att dra sig hemåt igen.. Halvsov nästan hela vägen hem. Hade sovit väldigt dåligt (vilket är väldigt konstigt för sover annars alltid bra hos mormor) så var sjukt trött i mitt huvud. Väl hemma så blev det borsta tänderna och fixa sig, ta med iPaden upp och kolla lite på youtube innan det blev dags att sova.
På fredagen så blev det inte heller så mycket gjort. Tog faktiskt en promenad innan frukost med mamma. Sen blev det typ sitta och lösa korsord. Satte mig senare och spelade lite playstation 2, fördrev tiden med ett Scooby Doo-spel. Sedan sa pappa att vi skulle cykla iväg så då blev det damma av min cykel (brukar annars sno mammas) och dra iväg till några vänner. De hade nyss klarat skrivprovet för körkort C så det blev lite firande med Bollinger, rosé och ett spel av krocket. Hade en väldigt trevlig kväll på altanen med kaffe och popcorn. Sedan blev det cykla hemåt för att sova. 
Lördagen så blev det upp och fixa lite. Bakade silviarutor till cafét igen (åh de är ju så underbart goda). Sen så hoppade jag in i duschen och fixade mig inför kvällen. Linnea ringde när jag var klar och jag hämtade upp henne med bilen och vi åkte in till stan. Träffade några av Kenneths vänner och hans lillebror. De badade och jag sprang runt som bollkalle när deras badboll for över kanten. När de var klara så packade vi mammas bil full och åkte ut till Linnea igen. Där blev det fixa och greja medan killarna fick sköta grillen. Käkade masas gott och hade det väldigt trevligt innan det var dags att åka in till stan igen. Vi skulle till Stadskällaren eftersom The Poodles tydligen skulle spela. Satt där och hade det trevligt, träffade på Erica och Py också! Sen äntligen så var det dags, lyssnade på dem ett tag innan jag tog bilen ut till Lina. Tog det lugnt hemma hos henne ett tag tills André ringde och ville ha skjuts till Kungsör, så vi fick skjutsa honom och två till. Sen tillbaka till Arboga för att skjutsa hem Linas mamma, pappa och farbror. Sen drog vi tillbaka till Kungsör för att hämta André igen. Kom nog i säng vid halv 5 eller nått haha. 
Idag så blev det sova ut ordentligt. Kom väl upp från sängen vid ett eller nått. Käkade lite frukost innan det blev sitta och ta det lugnt framför Cry när han spelade något spel. Typ det jag har gjort, kollat på Cry och tänkt en massa. Tog även en ridtur på kvällen, vilket gick bra. Tror dock att min häst kände sig precis som mig. Hur trött som helst haha. Det var väl typ det jag har gjort. Åh just ja, jag och mamma har även gjort hemmagjord hallonsylt!

Kommentera inlägget här :